Welkom Hanneke!
Graag stellen we aan je voor, onze nieuwe collega! Sinds september is Hanneke van der Heijden aan de slag bij Depart. Haar komst betekent een waardevolle versterking op strategie en projectmanagement. Tijd voor een kennismaking!
Allereerst, wie is Hanneke?
Hanneke dus, 38 jaar en import-Rotterdammert. Moeder van twee dochters, getrouwd met Wout. Dol op uiteten gaan, loopt graag een rondje hard maakt zo nu en dan tijd voor het lezen van een goed boek. Als communications- en brandmanager bij Eneco heeft ze de afgelopen jaren een flinke bijdrage geleverd aan de energietransitie van Nederland. Ze wordt enthousiast van het maken van go-to-market strategieën, heeft veel ervaring op het gebied van reputatiemanagement en een liefde voor employer branding.
En Hanneke, hoe sta je in het vak?
“Ik hou van de veelzijdigheid die het communicatievak te bieden heeft. Ik heb een grote liefde voor branding en positionering, dat loopt als rode draad door mijn werkervaring heen. Of het nou gaat om een ‘employer brand’, een corporate- of een productmerk. Ik krijg energie van het graafwerk dat nodig is om een nieuw merk of een nieuw product tot leven te brengen. En ik weet inmiddels ook dat goede communicatie staat of valt bij consistentie én door gewoon doén. Strategie is mooi, maar het echte werk begint pas bij de doorvertaling naar campagnes en middelen. Door te testen wat werkt, door bijschaven. Die combinatie van denken en doen is mij op het lijf geschreven”.
Waarom Depart?
“Na acht jaar aan ‘klantzijde’ gezeten te hebben, voelde ik weer een enorme drang naar de bureauwereld. De afwisseling, hollen of stilstaan (voornamelijk hollen, heb ik inmiddels ervaren), het je steeds mogen verdiepen in nieuwe werelden. Omdat ik nu weer zelf mag adviseren in plaats van geadviseerd wordt, kijk ik weer met een andere bril naar het vak”.
Dit vind je natuurlijk bij ieder bureau en is geen antwoord op de vraag 🙂
“Wat je niet overal vindt, is het moment waar Depart nu staat. Met de lancering van de nieuwe naam en nieuwe identiteit begint er ook een nieuw hoofdstuk voor het bureau: we zijn klaar voor groei. En daarin ligt voor mij een persoonlijke ambitie. Heel graag bouw ik mee aan deze nieuwe weg”.