Van merkstrategie naar contentstrategie
SavalVan product naar oplossing
SK Fire Safety Group (onder meer bekend van het merk Saval) is een wereldwijde speler op het gebied van brandveiligheid. Met haar producten en diensten zorgt zij bijvoorbeeld voor veilige olieboorplatforms, olietanks, musea, zorginstellingen en databanken. Depart hielp Saval bij de nieuwe marketing strategie, waarin de transitie van een productgeoriënteerde organisatie naar een ‘solution provider’ centraal stond. De merkbelofte ‘We know Fire, We know safety, We know you’ werd het uitgangspunt voor de merk- en contentstrategie.
De waarde van goede content
Het claimen en waarmaken van ‘thoughtleadership’ dat wil iedereen maar is niet zo eenvoudig. Als kennisexpert heeft Saval consequent en langdurig geïnvesteerd in het bouwen van deze positie. Tijd om deze ook extern ten gelde te maken. In de goed doordachte contentstrategie speelden specialistisch blogs dan ook een hoofdrol: een logische stap om de nieuwe rol van Saval kracht bij te zetten.
Een teaser die aanjaagt
In blogs, vlogs en animaties vertellen specialisten over actuele en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van (brand)veiligheid. Dit bleek een waardevolle ‘teaser’ voor bezoekers van de website, want de statistieken tonen aan dat het websitebezoek aanzienlijk is toegenomen.
Van plan naar doen
Depart hielp Saval ook bij de interne organisatie van de contentstrategie: we hebben een werkbare content planning opgezet en wisten een hoge betrokkenheid met medewerkers en klanten te realiseren.
Go-to-market campagnes
Onderdeel van de marketing strategie was ook het benutten van kansen in nichemarkten. We ontwikkelden een go-to-market campagne voor AED’s, gestoeld op de ‘safety’ belofte van Saval, waarin we het product op de kaart zette onder doelgroepen als scholen en zorginstellingen. Ook ontwikkelden we een campagne gericht op de petrochemie, om fluorhoudend blusschuim te vervangen voor een duurzame variant.
Werven met eerlijke verhalen
Ook Saval bevindt zich midden in de ‘war on talent’ . Technische mensen zijn tenslotte overal gewild. Depart hielp Saval bij haar arbeidsmarktcommunicatie. TrueFiction tekende voor de video’s. Met aansprekende video portretten waarin een eerlijk beeld wordt geschetst van het bedrijf – als bewuste tegenhanger van de vaak hyperige wervingsvideo’s – wist Saval de doelgroep te raken.
Done!
Dit is wat we gedaan en bereikt hebben.
- Krachtige merk- en contentstrategie.
- Productie van effectieve content.
- Onderscheidende arbeidsmarktcommunicatie.
- Go-to-market campagnes.